
Nauczyciele:
- Małgorzata Górzyńska
- Eliza Galińska
- Agnieszka Luty
Opiekunowie: Monika Kisłowska
Kwiecień 2025
Tematyka kompleksowa
1. W domu i zagrodzie (31.03- 04.04.2025)
2. Czyste powietrze wokół nas. ( 7-11.04.2025)
3. Radosna Wielkanoc ( 14-18.04.2025)
4. Eko stylem życia (21-25.04.2025)
5. Strażnicy książek (28.04-03.05.2025)
Założenia edukacyjne:
1. Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych.
2. Kształtowanie umiejętności układania wyrazów z liter i zdań z rozsypanek wyrazowych.
3.Kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych.
4. Poszerzanie wiadomości na temat sposobów redukowania niekorzystnego wpływu na przyrodę.
5. Wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy.
6. Poszerzanie słownika czynnego i biernego związanego z tematyką książek, czytelnictwem.
PIOSENKA – Wydmuszki i brzuszki
muzyka: Adam Skorupka
słowa: Dorota Geller
1. Przed wesołym lustrem tłoczą się wydmuszki.
Kłócą się i pchają i malują brzuszki.
Ref. Ojej! Ojej! A ty się, farbo, lej!
I tu, i tam namaluj wzorki nam!
2. Śpieszą się wydmuszki, farbą wkoło chlapią,
pędzle podrzucają, potem w locie łapią.
Ref. Ojej! Ojej! A ty się, farbo, lej!
I tu, i tam namaluj wzorki nam!
3. Lustro zachlapały, pędzle połamały,
wydmuszkowych brzuszków nie pomalowały.
Ref. Ojej! Ojej! Choć farby w puszkach mniej,
to tak czy siak, na brzuszkach wzorków brak!
4. Aż wyjrzała z lustra Pisankowa Wróżka:
– Czemu tym wydmuszkom wzorków brak na brzuszkach?
Ref. Ojej! Ojej! Choć farby w puszkach mniej,
to tak czy siak, na brzuszkach wzorków brak!
5. Zawołała Wróżka: – Ale z was niezdary!
Rzucę wam na brzuszki pisankowe czary!
Wiersz – Dziwny pies Danuta Wawiłow
Jeden, dwa, jeden, dwa,
pewna pani miała psa.
Trzy i cztery, trzy i cztery,
pies ten dziwne miał maniery.
Pięć i sześć, pięć i sześć,
wcale lodów nie chciał jeść.
Siedem, osiem, siedem, osiem,
wciąż o kości tylko prosił.
Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć,
kto z nas kości mu przyniesie?
Może ja? Może ty? Licz od nowa – raz, dwa, trzy