Grupa Pomarańczowa

Nauczyciele:

  • Małgorzata Górzyńska
  • Eliza Galińska
  • Agnieszka Luty

Opiekunowie: Monika Kisłowska

Kwiecień 2025

Tematyka kompleksowa

1. W domu i zagrodzie (31.03- 04.04.2025)

2. Czyste powietrze wokół nas. ( 7-11.04.2025)

3. Radosna Wielkanoc ( 14-18.04.2025)

4. Eko stylem życia (21-25.04.2025)

5. Strażnicy książek (28.04-03.05.2025)

Założenia edukacyjne:

1. Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych.

2. Kształtowanie umiejętności układania wyrazów z liter i zdań z rozsypanek wyrazowych.

3.Kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych.

4. Poszerzanie wiadomości na temat sposobów redukowania niekorzystnego wpływu na przyrodę.

5. Wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy.

6. Poszerzanie słownika czynnego i biernego związanego z tematyką książek, czytelnictwem.

PIOSENKA – Wydmuszki i brzuszki
muzyka: Adam Skorupka
słowa: Dorota Geller

1. Przed wesołym lustrem tłoczą się wydmuszki.

Kłócą się i pchają i malują brzuszki.

Ref. Ojej! Ojej! A ty się, farbo, lej!

I tu, i tam namaluj wzorki nam!

2. Śpieszą się wydmuszki, farbą wkoło chlapią,

pędzle podrzucają, potem w locie łapią.

 Ref. Ojej! Ojej! A ty się, farbo, lej!

I tu, i tam namaluj wzorki nam!

3. Lustro zachlapały, pędzle połamały,

wydmuszkowych brzuszków nie pomalowały.

Ref. Ojej! Ojej! Choć farby w puszkach mniej,

to tak czy siak, na brzuszkach wzorków brak!

4. Aż wyjrzała z lustra Pisankowa Wróżka:

– Czemu tym wydmuszkom wzorków brak na brzuszkach?

 Ref. Ojej! Ojej! Choć farby w puszkach mniej,

to tak czy siak, na brzuszkach wzorków brak!

5. Zawołała Wróżka: – Ale z was niezdary!

Rzucę wam na brzuszki pisankowe czary!

Wiersz – Dziwny pies Danuta Wawiłow

Jeden, dwa, jeden, dwa,

pewna pani miała psa.

Trzy i cztery, trzy i cztery,

 pies ten dziwne miał maniery.

 Pięć i sześć, pięć i sześć,

 wcale lodów nie chciał jeść.

 Siedem, osiem, siedem, osiem,

 wciąż o kości tylko prosił.

 Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć,

 kto z nas kości mu przyniesie?

Może ja? Może ty? Licz od nowa – raz, dwa, trzy