Zajęcia dodatkowe

Programowanie/kodowanie

Zajęcia prowadzi: Aneta Dobrzyń, Żaneta Andruczyk

Kodowanie i programowanie to świetna zabawa, a także proces twórczej i matematycznej aktywności dzieci.

Terapia ręki

Zajęcia prowadzi: Beata Zdancewicz, Agnieszka Luty

Główne cele:

  • stwarzanie dzieciom warunków do wszechstronnego rozwoju poprzez stymulowanie zmysłów
    w działaniu,
  • wyrównanie szans edukacyjnych,
  • usprawnienie motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowo – słuchowej, percepcji wzrokowej,
  • kształtowanie umiejętności wyrażania muzyki poprzez ruch i określony rytm,
  • pobudzenie ciekawości, aktywności twórczej,
  • nauka współpracy w grupie bądź zespole,
  • rozwijanie pamięci ruchowej,
  • kształtowanie odporności emocjonalnej, doświadczenie radości,
  • rozwój grafomotoryki,
  • wypracowanie zdolności skupienia uwagi i patrzenia,
  • rozbudzenie motywacji do nauki.

Kamishibai

Zajęcia prowadzi: Barbara Beata Borkowska

Kamishibai  Papierowy Teatr to teatr obrazkowy lub inaczej teatr ilustracji. Jest to technika opowiadania, czytania wywodząca się z Japonii, wykorzystując plansze z obrazkami i tekstem oraz drewnianą lub kartonową skrzynkę (butai), – na wzór parawanu z teatrzyków marionetkowych – w której przedstawione są kolejne fragmenty historii, bajki, opowiadania.

Zajęcia taneczne

Zajęcia prowadzi: Bogumiła Anna Ołów

Cele ogólne:

  • rozwijanie dziecięcych uzdolnień
  • zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu.
  • kształtowanie prawidłowej postawy ciała
  • kształtowanie poczucia rytmu poprzez stosowanie różnych technik tanecznych
  • odkrywanie własnych możliwości twórczych dziecka
  • rozwijanie indywidualnych zdolności każdego dziecka, jego inicjatywy, aktywności i samodzielności
  • rozwijanie płynności i estetyki ruchu

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • poznaje proste układy taneczne i potrafi je realizować,
  • potrafi improwizować ruch do danej muzyki,
  • rozwija swoje zainteresowania,
  • kształci umiejętność poczucia rytmu i swobody ruchu,
  • potrafi efektywnie współdziałać w grupie,
  • wyrabia pewność siebie,
  • akceptację siebie samego,
  • uczy się harmonijnego współżycia w grupie,
  • podporządkowania się umownym przepisom,
  • kształci własną wrażliwość estetyczną,
  • radzi sobie z tremą związaną z występami na scenie i przed publicznością,
  • aktywnie uczestniczy w życiu przedszkola i środowiska lokalnego w trakcie występów artystycznych.

Zajęcia plastyczne

Zajęcia prowadzi: Aneta Dobrzyń

Cele główne programu:

  • rozwijanie uzdolnień i zainteresowań artystycznych dzieci oraz ich wrodzonych możliwości twórczych poprzez różnorodne działania plastyczne.
  • kształtowanie wrażliwości oraz ekspresji plastycznej
  • stwarzanie okazji do poznawania różnorodnych technik plastycznych oraz do eksperymentowania różnym materiałem
  • wyrażanie swojej wiedzy, przeżyć i doświadczeń za pomocą plastycznych środków wyrazu
  • kształtowanie twórczej postawy, kreatywności
  • aktywizowanie procesów poznawczych
  • kształtowanie zainteresowania wytworami artystycznymi- dziełami sztuki poprzez obcowanie z malarstwem (reprodukcje obrazów), architekturą, wytworami sztuki ludowej, fotografią
  • rozwijanie wrażliwości zmysłowej, estetycznej
  • kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole
  • odkrywanie i budzenie wiary we własne możliwości i zdolności
  • rozwijanie dyspozycji psychicznych – samodzielności, wytrwałości, umiejętności planowania, dokonywania właściwych wyborów, własnego potencjału pozytywnych wartości.

Zajęcia matematyczne

Zajęcia prowadzi : Beata Czyżyk 

Celem zajęć jest:

  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych
  • tworzenie warunków sprzyjających zmysłowym spostrzeżeniom i doświadczeniom w obrębie edukacji matematycznej
  • wspomaganie dzieci o zróżnicowanych możliwościach intelektualnych
  • zapobieganie ewentualnym niepowodzeniom w uczeniu się matematyki
  • wyrównywanie szans.

Tuputan

Zajęcia prowadzi: Jolanta Taraszkiewicz

TUPUTAN to nowatorska metoda, której zasadniczym celem jest precyzyjna nauka tańca oraz możliwość prowadzenia różnorodnych zabaw ruchowych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Do prowadzenia zajęć metodą TUPUTANA wykorzystuje się dywan edukacyjny o wymiarach 4x4m, z odpowiednio wyznaczonymi liniami, które ułatwiają precyzję ruchów (tzw. „nawigacji” tańca). Sekret dywanu tkwi w jego prostocie i minimalizmie. Są na nim wyrysowane linie proste w czterech kolorach – czerwonym, żółtym, niebieskim i zielonym. Dzięki temu dziecko nie staje się przytłoczone mnogością bodźców i może skupić się na zadaniach wyznaczonych przez nauczyciela. Dzieci poruszają się wzdłuż linii do konkretnych punktów i tą metodą zapamiętują układy taneczne i choreografię. Muzyka wyznacza rytm i tempo a dywan konkretne ruchy i kroki. Podczas zabaw i nauki metodą TUPUTANA dzieci doskonalą precyzję ruchów oraz rozwijają wyobraźnię ruchową i koordynację wzrokowo-słuchową. Funkcjonalność dywanu jest bardzo szeroka. Można go wykorzystać także do edukacji matematycznej, gdy podczas wspólnych zabaw dzieci rozpoznają i nazywają figury geometryczne, przeliczają w zakresie 1-6 (lub większym) oraz nazywają i utrwalają podstawowe kolory (żółty, zielony, niebieski, czerwony). Dzięki przejrzystej strukturze dywanu dzieci rozumieją i prawidłowo wykonują polecenia, ponieważ mogą odnieść się do konkretnych punktów w przestrzeni przed nimi.

Zajęcia czytelnicze

Zajęcia prowadzi Małgorzata Górzyńska

Głównym założeniem zajęć czytelniczych jest rozbudzenie u dzieci zainteresowań czytelniczych a pośrednio także rozwój mowy, pamięci, wyobraźni i koncentracji uwagi, poznawanie utworów literatury dziecięcej (opowiadań, bajek, wierszy, baśni i legend),zaznajomienie dzieci z utworami znanych autorów książek dla dzieci, np. Wandy Chotomskiej, Jana Brzechwy, Juliana Tuwima i twórczością bajkopisarzy. Zapewnienie dzieciom częstego kontaktu z literaturą dziecięcą,  która jest inspiracją do rozwijania zdolności recytatorskich, aktorskich i plastycznych naszych wychowanków.  Równie ważnym celem jest nawiązanie współpracy pomiędzy przedszkolem a domen rodzinnym dzieci, zaproponowanie rodzicom alternatywnego sposobu spędzania wolnego czasu z dzieckiem. Zajęcia  realizowane są  podczas zajęć edukacyjno-opiekuńczo- wychowawczych oraz w czasie wolnym od zajęć.

Zajęcia interaktywne

Zajęcia prowadzi: Emilia Krupińska

Rytmika

Wszystkie grupy

Gimnastyka

Wszystkie grupy