Programowanie/kodowanie
Zajęcia prowadzi: Aneta Dobrzyń, Żaneta Andruczyk
Kodowanie i programowanie to świetna zabawa, a także proces twórczej i matematycznej aktywności dzieci.
Terapia ręki
Zajęcia prowadzi: Beata Zdancewicz, Agnieszka Luty
Główne cele:
- stwarzanie dzieciom warunków do wszechstronnego rozwoju poprzez stymulowanie zmysłów
w działaniu, - wyrównanie szans edukacyjnych,
- usprawnienie motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowo – słuchowej, percepcji wzrokowej,
- kształtowanie umiejętności wyrażania muzyki poprzez ruch i określony rytm,
- pobudzenie ciekawości, aktywności twórczej,
- nauka współpracy w grupie bądź zespole,
- rozwijanie pamięci ruchowej,
- kształtowanie odporności emocjonalnej, doświadczenie radości,
- rozwój grafomotoryki,
- wypracowanie zdolności skupienia uwagi i patrzenia,
- rozbudzenie motywacji do nauki.
Kamishibai
Zajęcia prowadzi: Barbara Beata Borkowska
Kamishibai Papierowy Teatr to teatr obrazkowy lub inaczej teatr ilustracji. Jest to technika opowiadania, czytania wywodząca się z Japonii, wykorzystując plansze z obrazkami i tekstem oraz drewnianą lub kartonową skrzynkę (butai), – na wzór parawanu z teatrzyków marionetkowych – w której przedstawione są kolejne fragmenty historii, bajki, opowiadania.
Zajęcia taneczne
Zajęcia prowadzi: Bogumiła Anna Ołów
Cele ogólne:
- rozwijanie dziecięcych uzdolnień
- zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu.
- kształtowanie prawidłowej postawy ciała
- kształtowanie poczucia rytmu poprzez stosowanie różnych technik tanecznych
- odkrywanie własnych możliwości twórczych dziecka
- rozwijanie indywidualnych zdolności każdego dziecka, jego inicjatywy, aktywności i samodzielności
- rozwijanie płynności i estetyki ruchu
Cele operacyjne:
Dziecko:
- poznaje proste układy taneczne i potrafi je realizować,
- potrafi improwizować ruch do danej muzyki,
- rozwija swoje zainteresowania,
- kształci umiejętność poczucia rytmu i swobody ruchu,
- potrafi efektywnie współdziałać w grupie,
- wyrabia pewność siebie,
- akceptację siebie samego,
- uczy się harmonijnego współżycia w grupie,
- podporządkowania się umownym przepisom,
- kształci własną wrażliwość estetyczną,
- radzi sobie z tremą związaną z występami na scenie i przed publicznością,
- aktywnie uczestniczy w życiu przedszkola i środowiska lokalnego w trakcie występów artystycznych.
Zajęcia plastyczne
Zajęcia prowadzi: Aneta Dobrzyń
Cele główne programu:
- rozwijanie uzdolnień i zainteresowań artystycznych dzieci oraz ich wrodzonych możliwości twórczych poprzez różnorodne działania plastyczne.
- kształtowanie wrażliwości oraz ekspresji plastycznej
- stwarzanie okazji do poznawania różnorodnych technik plastycznych oraz do eksperymentowania różnym materiałem
- wyrażanie swojej wiedzy, przeżyć i doświadczeń za pomocą plastycznych środków wyrazu
- kształtowanie twórczej postawy, kreatywności
- aktywizowanie procesów poznawczych
- kształtowanie zainteresowania wytworami artystycznymi- dziełami sztuki poprzez obcowanie z malarstwem (reprodukcje obrazów), architekturą, wytworami sztuki ludowej, fotografią
- rozwijanie wrażliwości zmysłowej, estetycznej
- kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole
- odkrywanie i budzenie wiary we własne możliwości i zdolności
- rozwijanie dyspozycji psychicznych – samodzielności, wytrwałości, umiejętności planowania, dokonywania właściwych wyborów, własnego potencjału pozytywnych wartości.
Zajęcia matematyczne
Zajęcia prowadzi : Beata Czyżyk
Celem zajęć jest:
- rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych
- tworzenie warunków sprzyjających zmysłowym spostrzeżeniom i doświadczeniom w obrębie edukacji matematycznej
- wspomaganie dzieci o zróżnicowanych możliwościach intelektualnych
- zapobieganie ewentualnym niepowodzeniom w uczeniu się matematyki
- wyrównywanie szans.
Tuputan
Zajęcia prowadzi: Jolanta Taraszkiewicz
TUPUTAN to nowatorska metoda, której zasadniczym celem jest precyzyjna nauka tańca oraz możliwość prowadzenia różnorodnych zabaw ruchowych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Do prowadzenia zajęć metodą TUPUTANA wykorzystuje się dywan edukacyjny o wymiarach 4x4m, z odpowiednio wyznaczonymi liniami, które ułatwiają precyzję ruchów (tzw. „nawigacji” tańca). Sekret dywanu tkwi w jego prostocie i minimalizmie. Są na nim wyrysowane linie proste w czterech kolorach – czerwonym, żółtym, niebieskim i zielonym. Dzięki temu dziecko nie staje się przytłoczone mnogością bodźców i może skupić się na zadaniach wyznaczonych przez nauczyciela. Dzieci poruszają się wzdłuż linii do konkretnych punktów i tą metodą zapamiętują układy taneczne i choreografię. Muzyka wyznacza rytm i tempo a dywan konkretne ruchy i kroki. Podczas zabaw i nauki metodą TUPUTANA dzieci doskonalą precyzję ruchów oraz rozwijają wyobraźnię ruchową i koordynację wzrokowo-słuchową. Funkcjonalność dywanu jest bardzo szeroka. Można go wykorzystać także do edukacji matematycznej, gdy podczas wspólnych zabaw dzieci rozpoznają i nazywają figury geometryczne, przeliczają w zakresie 1-6 (lub większym) oraz nazywają i utrwalają podstawowe kolory (żółty, zielony, niebieski, czerwony). Dzięki przejrzystej strukturze dywanu dzieci rozumieją i prawidłowo wykonują polecenia, ponieważ mogą odnieść się do konkretnych punktów w przestrzeni przed nimi.
Zajęcia czytelnicze
Zajęcia prowadzi Małgorzata Górzyńska
Głównym założeniem zajęć czytelniczych jest rozbudzenie u dzieci zainteresowań czytelniczych a pośrednio także rozwój mowy, pamięci, wyobraźni i koncentracji uwagi, poznawanie utworów literatury dziecięcej (opowiadań, bajek, wierszy, baśni i legend),zaznajomienie dzieci z utworami znanych autorów książek dla dzieci, np. Wandy Chotomskiej, Jana Brzechwy, Juliana Tuwima i twórczością bajkopisarzy. Zapewnienie dzieciom częstego kontaktu z literaturą dziecięcą, która jest inspiracją do rozwijania zdolności recytatorskich, aktorskich i plastycznych naszych wychowanków. Równie ważnym celem jest nawiązanie współpracy pomiędzy przedszkolem a domen rodzinnym dzieci, zaproponowanie rodzicom alternatywnego sposobu spędzania wolnego czasu z dzieckiem. Zajęcia realizowane są podczas zajęć edukacyjno-opiekuńczo- wychowawczych oraz w czasie wolnym od zajęć.
Zajęcia interaktywne
Zajęcia prowadzi: Emilia Krupińska
Rytmika
Wszystkie grupy
Gimnastyka
Wszystkie grupy